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프리다이빙 이퀄라이징 연습법 BTV




BTV 연습 하기

구글링 하다가 BTV 연습법이 있어 올려 봅니다.
이스라엘 수중 연맹에서 만든 문서 같은데요
영어가 짧아 원문링크와 같이 올려 드려요

출처 : 이스라엘 프리다이빙 연맹
아래 번역은 의역과 오역이 많이 있습니다.

이 방법은 4주간 BTV 훈련을 하는 방법이라고 합니다.
Week one: Perform the following exercises every morning during the first week, repeat each exercise three times, slowly; Remember to take 5 second breaks between the execution of the exercises.
첫째주에 다음의 연습을 매일 아침에 수행합니다, 각각의 연습을 천천히 3회 반복 합니다. 각 연습의 사이에는 5초의 휴식을 하세요.

A) Tongue Exercises
    혀 운동
1. With your moth wide open, try to touch your nose with your
tongue then bring your tongue back into your mouth as far back
as possible while pressing the tip of your tongue down and back.
While doing this control the lowering of the Adam's apple (which
will go from its highest point to its lowest).

입을 벌리고 혀를 내밀어 코에 닫게 하고 혀의 뒤쪽을 아래로 내립니다. 이상태로 후골(갑상연골)을 위아래로 움직여 봅니다.

*후골(갑상연골)은 목 젖을 위로 당기면 아래로 내려 갑니다 ^^;;;

2. With your mouth wide open, place the tip of your tongue behind your two front (top) teeth and slowly draw it back, dragging it on the roof of your mouth, trying to touch the uvula (the thing that hangs in the back of your throat).

먼저 입을 벌리고 혀 끝을 앞 윗니 뒤에 위치 시킵니다. 그리고 혀끝으로 입천장을 끍으면서 뒤쪽으로 당겨 봅니다. 목 젖에 닿을때까지..........? 일단 최대한 뒤쪽으로 당겨 봅니다.
이때도 목젖을 위로 당기면 도움이 되는 것 같습니다.

3. With your mouth wide open, place the tip of your tongue on your two front (bottom) teeth and try sticking as much of your tongue out of your mouth as possible (while keeping the tip on the two front (bottom) teeth).

자 다시 입을 벌리고 혀끝을 앞 아랫니 뒷쪽에 위치 시킵니다. 그리고 혀를 쭉 내밀어 봅니다. 이때 혀끝을 앞아랫니 뒤쪽에 계속 대고 있어야 합니다.

B) Exercises for the rear of the roof of the mouth ('Voile du Palais')
    입 천장 뒤쪽 운동

1. With your mouth wide open and your tongue at rest, practice partial swallowing (to the point that the rear part of the roof of your mouth contracts) while trying to control the lowering movement of your Adam's apple. This exercise, the most important of them all, is successfully completed when you start getting an upset stomach.
입을 벌리고 혀를 편안하게 둡니다. 이 상태로 부분 삼키기 운동을 합니다. 후골(갑상연골)을 컨트롤 합니다.. 블라블라......
이해가 잘 안되시져...
입벌리고 목젖을 위로 최대한 당기고 토할 때 느낌으로 “억억억” 해보세요 ^^;;;;;
눈물도 나고 속도 메스꺼울 겁니다... 잘하고 계시는 거에요... ^^;;
C) Exercises combining the tongue and Voile du Palais
혀와 입천장 뒤쪽 결합 운동
1. With your mouth wide open, press the tip of the tongue on the two front (bottom) teeth and keep the back of the tongue pressed down and back in the back of the mouth, perform the partial swallow (up to the point of the contracting at the rear of the roof of your mouth). The Adam's apple should move even further down than before with the partial swallowing maneuver pushing it lower.
입을 벌리고 앞 아랫니를 혀로 밀어 봅니다 이때 혀뒤쪽도 아래로 내려 주세요 그리고 준비 다 돼셨으면 목젖을 위로 올리면서 “억억억“ 해봅니다.
Week two: Perform the following exercises every morning during the second week, repeat each exercise three times, slowly; Remember to take 5 second breaks between the execution of the exercises.

두 번째 주에도 다음의 연습을 매일 아침에 합니다 각각의 연습을 천천히 3회 반복 합니다. 각 연습의 사이에는 5초의 휴식을 하세요.
D) Exercises mandibulo – linguo – véliques
    하악(아랫턱) - 혀 - véliques (해석이 안됨) 운동

1. With your mouth half closed, stick your lower jaw out as much as possible, place the tip of your tongue behind your two front (bottom) teeth and try sticking your tongue out of your mouth as much as possible. Now perform the partial swallowing maneuver.
입을 반쯤 열고 아래 턱을 내밀어 봅니다 주걱턱을 만드세요 ^^;;
그리고 혀끝을 앞 아랫니에 놓고 혀 몸통을 입 밖으로 내미세요.
그런 다음 부분삼키기(목젖을 위로 하고 “억억억“)를 합니다.

E) Exercises with closed mouth
   입을 닫고 채 하는 운동

1. With your mouth closed, perform exercises B, C and D with an emphasis on exercise B.
입을 닫고 B,C,D를 연습합니다. B운동을 중점적으로 실시.
Week three: Perform all exercises every morning during the third week, repeat each exercise three times, at faster rate than before with the emphasis placed on exercise B with closed mouth.

세 번째 주에는 모든 연습 방법을 3회 아침에 실시 합니다.
빠르게 하세요... 입을 다물고 B연습을 중점적으로 합니다.
Week four: Perform all exercise with the mouth closed and with increased intensity as follows:
5x Exercises C, D, E
10xExerciseB
이제 넷째주 입니다 이제는 모든 운동을 입을 닫은 채로 합니다.

C,D,E 5회
B 10회

원문 설명에 보면 이게 배우기도 어렵고 배운다고 다 되는 것도 아니며 배운 사람의 30% 정도만 성공 한다고 되어 있네요 ㅜㅜ

꼭 BTV를 성공 시키겠다는 마음 보다는
위 연습  할 때 단련 되는 근육들이 다른 이퀄라이징을 할때 도움이 되는 부분이
많이 있으므로 근육 단련 한다는 생각으로 연습 하시면 좋은 결과가 있을 것 같습니다.



 

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